Bor på en livlig gata

Kom hem från jobbet vid halv 10 igår och statte mig framför datorn. Bor ganska "avsides" så det brukar inte hända så mkt här på kvällarna, så man reagerar när det står 15 ungdomar och ropar. Tittar ut och ser en hund som springer runt och antar på en gång att den är aggresiv, frågar dom vad som händer. Tydligen bor valpen och en äldre hund i en skåpbil och den har råkat hoppa ut. Dom har ringt polisen 2 ggr, men eftersom det är ungar från hässelby så tar dom det såklart inte så seriöst. 2 av grannarna i dom nybyggda lägenheterna som själva har hund blir väldigt upprörda att mannen har sina hundar i bilen. Valpen springer bort ett antal gånger. Vad som helst kan ju hända bli påkörd av en bil, attackerad av en annan hund eller olyckligtvis så kanske min syster råkar träffa hunden. Syrran är extremt rädd för hundar och har gått i hundterapi för det, lite gulligt tycker jag :)
Tänk vilken konstig kväll, jag som bara hade tänkt ta det lungt:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0